onsdag 18 april 2012

Angående världens bästa sandal.

Kära Ecco.

Jag gillar er. Jo, det är sant. Ni har schyssta skor: snygga, tidlösa, bekväma. För en liten extra peng så får man mycket mer i kvalitet och snygghet. Jag gillar det. Man skulle kunna säga att ni har allt. Och fram till för ett par år sedan hade ni det. Men! Så hände något.

Världens bästa sandal försvann ur ert sortiment. Den där bruna i skinn, med rem över vristen (så att man kan springa fort i daggvått gräs) och spänne över foten (så att man kan dansa hela natten i dem). Snygga till fest, praktiska i stan, bra till allt. Samma tidlösa modell fanns kvar år efter år i ert sortiment. Jag trodde det skulle vara för evigt.

Jag saknar världens bästa sandal. Det finns ingen som matchar den i passform eller stil. Jag letar: färgen kanske är rätt, men då saknar den spänne över foten, och det går inte att reglera fotbredden. Eller så finns det bara hemska kardborrebandsandaler. Visserligen praktiska om man är med i Expedition Robinson, men inte så vidare tjusiga till sommarklänningen.

Kära Ecco. Är ni medvetna om undergroundrörelsen som finns gällande den här sandalen? Hur många vi är som dammsuger second hand-butiker och auktionssajter i jakt på världens bästa sandal? Tänk om ni skulle relansera den. Precis som den är, original, klassisk, utan ändringar. Det skulle bli succé. Jag skulle köpa fem par på en gång, bara för att vara säker på att storlek 39 inte tar slut.

Det är en grym produkt. Det vore synd att inte sälja den.

Inga kommentarer: