tisdag 21 april 2015

Babashwook!

Jaha, då var man på det igen. En till Shwook. Wohoo!


Jag var tvungen att ha något att sticka på medan jag såg skräckfilmen Babadook, så därför är detta en Babashwook. Såklart!

För när det blir läskigt på teve så håller man upp en halvfärdig mössa framför ansiktet. Helt normalt.


Mössan var inga konstigheter, stickades som den förra jag gjorde, men blev lite tajtare. Förmodligen för att jag höll i mina stickor med skräckslaget krampaktigt grepp.

Stickor 2,5 och 3,0 mm, garnet var blandade snuttar av Jamieson's Shetland spindrift, Magasin duett supersoft och en skvätt Kauni. Blev finfint! Nu kan jag vara varm om knoppen till midsommar. Hurra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte vad jag skall säga!? Jo VAO mössan är super fin, men den sitter på en fin tös också!!! Den är helt underbar!Kram Mor

mads sa...

Tack, vad snällt sagt! Kram!