torsdag 19 oktober 2017

Fantasikoftan.

 Jag blev sugen på att sticka nåt knasigt och färgglatt, att inte planera så himla mycket utan bara köra på.  Jag hade nystan, stickor, och en tanke i huvudet om hur den ungefär skulle vara uppbyggd. Och stickar man i bebisstorlek så går det snabbt också. Win-win!


Koftan är i typ storlek ett år kanske? Garnet är Rauma finullgarn, Jamieson Shetland spindrift och en gnutta Kauni. Rustik och ullig och gullig.

 Jag stickade runt, därefter plockade jag upp och stickade knäppkanterna (för att knäppkanter är så tråkigt att sticka så därför måste jag göra det före klippet).


Efter att ha sytt tät zickzack på var sida om klippmaskan så klippte jag upp plagget mitt fram (alltid lika spännande att klippa i stickat!) och sydde fast ett trevligt band på insidan för att dölja klippkanten. 


Jodå, färgglatt och trevligt blev det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

JÄTTE,JÄTTE fin kofta!!! Hoppas lillan vill ha den så hon inte gör som stora syster lägger den som duk!!!! :-)/ Mor

Carina sa...

Super fin kofta. Vill ha en lika dan ;)