tisdag 25 januari 2011

Bibelstudier.

Igår kom en ung man in i butiken och frågade om en vägbeskrivning. Jag pekade och han gick nöjd iväg. Cirka två sekunder senare kom han tillbaka igen:

- Jo, det är såhär: vi är några ungdomar som brukar träffas ett par gånger i månaden, fika, hänga och diskutera Bibeln. Så jag undrar om du skulle vilja hänga med på bibelstudier nästa gång?

Jisses. Hur ska jag säga det här snällt?

- Tack men nej tack. Det är inte riktigt min kopp. Nej tack.
- Är du säker?
- Jajamensan. Men lycka till! Hejdå! sade jag och vinkade.

Senare på kvällen sade två av varandra oberoende personer att den unge mannen förmodligen ville ragga. Vart är världen på väg? Snart kommer den vanligaste raggningsfrasen bli:

- Vill du hänga med upp på en kopp te och lite gammaltestamentlig läsning?

Inga kommentarer: