fredag 18 februari 2011

Att inte läsa klart.

Jag läser The Understudy av David Nicholls. Japp, samma som har skrivit One Day, som jag förmodligen aldrig kommer att läsa oavsett hur bra den är eller hur mycket folk rekommenderar mig den. Men! Åter till Understudy.

Den är jättebra! Smart och rolig och precis min stil. Dessutom har jag mer än en gång tänkt på de stackarna som får spela lik i CSI och NCIS och CBS och alla andra teveserier med döingar i. Hur kul är det att som skådis ligga och bara... ligga?

Spoiler alert: inte så kul för Stephen C. McQueen, vansinnigt roligt för läsaren.

Jag har typ bara hundra sidor kvar att läsa. Och den är fortfarande kul och bra, men nu har ju den här boken kommit som läsex:

Åhå! Välkommen till din hjärna av Sandra Aamot och Sam Wang! En intressant och rolig bok om hjärnan! Synapser! Hjärnbark! Information om varför möss inte gillar lightdrycker! Och man får reda på exakt vilken nervcell som reagerar på Halle Berry!

Saken är biff. Bye bye, smart komedibok! Hello, hjärnbok!

Jaja, jag får väl läsa färdigt Understudy också. Nån dag. Men först måste jag lära mig mer om tallkottskörteln.

Inga kommentarer: