fredag 19 oktober 2012

Geléhallon och ett hedrande quiz.

Igår var det sommarfest på jobbet. Det är nåt speciellt med att jobba i bokhandel, när man får placera sommar- och julfesterna lite mer kreativt. Som en sommarfest i oktober. Och julfesten i februari. Men riktigt så långt har vi inte kommit än.

Det traditionsenliga quizet låg framme på borden när vi satte oss. Jag var svaret på fråga nummer fem, det var hedrande. 


Nästa steg i att ta över världen blir att vara med i Metrokrysset. Host host. Nudge nudge.



Vi fick plockepåsar med oss hem. Det låg geléhallon i min. Jag kom att tänka på mormor, hon hade ibland geléhallon hemma. Jag minns dem som lite torra och hårda, inte alls så mjuka som när man öppnar en ny påse och häller upp i duralexskålen.

Så nu ska jag bara vänta ett par veckor tills de smakar som de gjorde förr. Om jag kan vänta så länge innan jag äter upp dem.

Inga kommentarer: