tisdag 18 februari 2014

Vantpartaj!

Jomenvisst, nu har vantarna hamnat på bild!


Det här mönstret är gjort efter huvudet, inspirerat av gotländska och estniska stickmönster. Blev himla nöjd, speciellt med de röda prickarna. De poppar verkligen upp ur mönstret som en glad överraskning. Popp!

Vantarna är stickade på 2 mm strumpstickor. Garnet är Kilafors svenskullgarn, förutom det röda som är från Yllet. Samma garn som på de här vantarna alltså, men nu börjar garnlagret sina. Tur att jag köpte mer garn i helgen dårå. Hehe.


Fun fact: jag fäste trådarna på de här vantarna en fredagkväll i slutet av oktober när jag satt hemma i soffan med förvärkar.

 - De här kan jag blogga om imorgon! tänkte jag, men det kom en barnafödsel emellan. Inte jättevanligaste anledningen till att man inte gör färdigt ett blogginlägg.

Ps: När jag stickade de här så var det menat som en present. Men jag gillar dem så himla mycket så jag behåller dem nog själv. Sån är jag. Hihi.

Inga kommentarer: