måndag 3 november 2014

Medvind vid Årstaviken.

Här är några av nystanen som jag köpte på Syfestivalen. Jag tyckte att färgerna gjorde sig bra ihop, men jag visste inte riktigt vad jag skulle kunna göra av det.


Men så kom jag på det: en sjal! Så nu håller jag på och stickar sjalen Tailwind eller Medvind som är det svenska namnet. Det är verkligen ett roligt mönster som Clara Falk har designat. Lätt att memorera, och det är så tillfredställande att bli klar med en rad och börja på nästa.


Och jag blir så glad av färgerna! Idag satt jag vid Årstaviken och stickade i duggregnet, och då var det rätt trevligt med en vitaminkick i cerise och gult. Hurra!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina färgerna blev ihopa :-) Lilsis

mads sa...

Tack! Tyckte det blev piggt och glatt :)

Anonym sa...

Vad fin den blir, jätte roligt med lite färg på dig!!! :-) Kram mor

mads sa...

Tack! Ja jag tror det blir bra :)