lördag 26 januari 2013

Att flyga jättelångt.



Arlanda - detta nav i världens cykelhjul! Och jag skulle för första gången flyga utanför Europa. Iiik! Mackan är lite mer veteran än mig, men jag blir ju tokskraj innan. Det jobbiga med resande är att man måste stresskissa stup i kvarten. Det roliga är att man får trycka på en röd knapp när man spolar. Red alert! Shields! Sensor readings, mister Spock!


Och så kliver man på planet och hamnar rakt i scenografin för Star Trek Voyager. All flygrädsla bara försvann och man kan sitta och nöjt trumma på armstödet. 


Vi mellanlandade i Bangkok för att byta flygplan.


 Jag kan inte säga så mycket om Thailand eftersom det enda vi såg var gröna stolar. Det påminde lite om tyskarnas kärlek till orange plast. Ohejdad färgchock med lättavtorkade ytor.


På det andra planet fick man blomsteruppskurna frukter till förrätt. Mest spännande var att äta äpplelövet med kniv och gaffel. Man visste liksom inte åt vilket håll det skulle sprätta.


Sen upptäckte jag att man kan spela arkadspel på teveskärmen. Jag förlorade både i pacman...


...och i tetris. Som det ska vara alltså.



Jisses! Vi är framme på andra sidan jordklotet. Kors i taket! God morgon Sydney!

Inga kommentarer: