tisdag 12 juli 2011

Bananen, hunden och det röda jätteörat.

Vi bodde på Park Inn vid Alexanderplatz. Hur grymt som helst! För att inte tala om hur nära det ligger tevetornet.
Det finns så mycket rolig street art i Berlin. Kul och knäpp och ful och fin. Den här bananen var tjusig och fick mig att bli sugen på att lyssna på The Velvet Underground & Nico:

Sen dök det upp ännu en banan, fast på ett fönster:
Som traditionen bjuder så måste man gå vilse. Eller jag menar, jag visste ju hela tiden varthän vi var på väg. Det var bara det att jag inte riktigt visste vägen dit.

Hrrrm. Titta! Tevetornet tittar blygt fram!

En randig apmaskinsgubbe. Med ballong.

- Får jag låna ditt öra?
- Javisst, går det bra med ett gigantiskt i röd plast?

Sockeln som man kan se i överkanten på bilden tillhör en väldigt vågad staty (fallossymbol är bara förnamnet) som jag tänkte ta bild på, men jag blev blyg och knäppte kort på den roliga hunden istället.

Sen såg vi världens minsta polisstation.

Och smygkikade på ett bossanovaband som var riktigt vassa.

Hotellet såg himla tjusigt ut i nattskrud.

Sen kom ett tåg förbi tevetornet och det blev sådär tufft.

Det var en fin första dag i Berlin.

Inga kommentarer: