måndag 4 juli 2011

Drottningholm och statymåsen.

Igår blev det en utflykt till Drottningholm. Trots mitt slottsliga intresse så har jag aldrig varit där tidigare.
Det var en så härligt ödesmättad dag. Himlen lovade regn och alla såg väldigt snygga ut i det molniga ljuset. En tant satt på bänken nedanför slottet. Jag tror det var någon slags slottsfé.

En storvuxen slottsfé i människostorlek.


På vissa ställen såg slottet helt hopknycklat ut.

Andra delar var överdådiga. Jag gillar verkligen grindar. Särskilt de sirliga grindkrönen. Tänk om det satt ett sånt krön över varje ICA, vad pampigt det skulle kännas att köpa mjölk.

Vi gick vilse bland labyrinthäckarna och hittade ett hav av tuggummiblommor.

Om man kikade efter i buskarna kunde en och annan lilja visa sitt trevliga ansikte.

Kanske skuttade Gustav III:s hovdamer glada igenom den här häcköppningen, precis som jag?

Vi dansade rumba i Engelska parken.

Sen såg vi en mås på statyns huvud. Då fnissade vi och åkte hem.

Och väl hemma lyssnade jag på världens bästa parklåt:

Inga kommentarer: