lördag 2 juli 2011

Semester!

Yes! Äntligen semester! Lata dagar fyllda med glass, kylda drycker och allsång i parken. That's my cup of sommarbål.

Och böcker! Böcker är grejen. Först samlade jag ihop ett gäng sköna titlar, men kom bara upp i 2126 sidor. Räcker inte alls långt. Fyllde på med fler böcker tills sidantalet blev 3997 sidor. Det är ju lite mer lagom.

Här är böckerna som jag tänkt läsa under min tre veckor långa semester:

- Kokain av Lasse Wierup och Erik de la Reguera. Är halvvägs igenom och gillar den skarpt.
- Born to run av Christopher McDougall. Barfotalöpning - årets spikmatta?
- Game of thrones av George R. R. Martin. Älskar teveserien. Måste. Läsa. Böckerna.
- The waterproof bible av Andrew Kaufman. Är den lika bra som de andra böckerna?
- The worst date ever av Jane Bussman. Den verkar sjukt rolig.
- Just kids av Patti Smith. Är den så bra som alla säger?
- Clash of kings av George R. R. Martin. Del två i Game of thrones-serien.
- Buddenbrooks av Thomas Mann. Tysk familjs undergångssaga. Yiihaa!

Sådärja! Bara att putsa brillorna och hoppas på att bokhögen inte välter över mig igen.

4 kommentarer:

Pepe sa...

Hej nästkusin

Spänannde hög med semesterläsning du har där. Så kul att du också tänker läsa Buddenbrooks, den har jag precis börjat med själv.

Kokain kan jag verkligen rekommendera. Recenserade den i Skånskan och jag gillade den skarpt.

Ha en skön semester!

mads sa...

Hej Peter!

Ja, Buddenbrooks ska jag plöja igenom. Hade tänkt läsa den redan förra sommaren men det blev inte av. Nu jäklar!

Kokain är ju grymt bra! Gillar kombinationen globalt perspektiv / historia / svensk knarkpolitik. Och den är ju så bra skriven. Gillart.

Ha det finfint!

Tina sa...

Åhhh, jag vill också se Game of thrones-serien... Har läst de två eller tre första böckerna, men sen var fortsättningen aldrig inne på bibblan. Får helt enkelt köpa böckerna istället...

mads sa...

Serien är verkligen bra! Jag har två avsnitt kvar att se, är livrädd för att råka spoila dem, så varje gång nån pratar om dem så är jag:
- Lalalalalalalalalala!