måndag 25 juli 2011

Skåne.

Det känns bra att åka hem till Skåne. Att se ut över fälten, identifiera de olika grödorna på åkrarna, känna den stora himlen. Jag gillar det.

Det finns roliga lappar också. En annan form av gatuförsäljning. Jag ångrar lite att jag inte köpte Det våras för Frankenstein. Hade jag lagt en peng i krukan så vore filmen min.

Det var kalas! Såhär ser ett barnbord ut. Mycket trevligt. Hemgjord flädersaft, jo jag tackar!

Och så blev det ett kalas till. Vi handdiskade alla kopparna efteråt. Det var väl en femtio stycken. Men det gick bra för vi sjöng Queen-låtar tills fingrarna var alldeles skrynkliga.

Jaha, säger du, vad kan det vara för en disklåt som man sjunger efter en sommarfest? Tja, det finns ju bara en:


Det viktiga är att man tar i från tårna. Och står väldigt bredbent. Precis som Freddie.

Inga kommentarer: