söndag 3 juli 2011

Hissäventyret.

Igår var vi hembjudna till Eva på drinkar. För att komma till hennes lägenhet bestämde vi oss för att ta den här hissen:

Man riktigt ser hur jäkla knarrig och knäpp den är. Vi fastnade såklart. Tjugo minuter satt vi fast innan en pappa med barn och pizza kom förbi och petade på en spärr utifrån.

- Vad skulle ni kvinnor göra utan oss män? sade han när vi klev ut.
- Sitta och supa i en hiss, sade jag och skramlade med vinpåsen.

Efter detta lilla äventyr kom vi äntligen fram till Evas ställe. Himla fint, kolla utsikten!


Vi skrattade och pratade hela kvällen, beundrade Star Trek-stereon och gosade med lilla Tjeburasjtjka med de mjuka öronen.

Jag måste lära mig den här låten på dragspel. Den är så fin och vemodig och vacker. Tyvärr kan jag inte ryska, men vad tusan. Jag är en hejare på att sjunga fonetiskt.

Inga kommentarer: