söndag 3 april 2011

The tiny wife.

När jag kom till jobbet häromdagen låg det en trevlig bok och väntade på mig, nämligen The tiny wife av Andrew Kaufman. Tack så mycket, Bia!

Jag har tidigare läst hans finfina bok All my friends are superheroes, och jag vet inte hur många exemplar som jag har sålt med orden:

- Det är som att läsa en film!

och jag måste säga att det är precis samma med The tiny wife. Kaufman skriver så skickligt och skruvat och roligt och levande att man ser det precis som det är i huvudet. Filmiskt och jättebra.

Dessutom var det här exemplaret signerat:

Eller jag tror det är Andrew Kaufmans signatur iallafall. Det kan också vara ett klassiskt kludd av typen:

- Funkar pennan? Nää... jo, den funkade visst. Ah, skit också! Nu har jag ritat på hela första sidan. Jaja. Hädanefter ska jag signera alla mina böcker/hyresavtal/krogkvitton på det här sättet. Viktigt att vara konsekvent, vettu.

4 kommentarer:

Gullan sa...

Var har ni fått tag på den någonstans? Jag älskar också All my friends are superheros och har precis köpt Waterproof Bible.

mads sa...

Åh! Jag ska också lägga vantarna på Waterproof bible. Är sugen till tusen!

The tiny wife är framskakad ur Bias magiska hatt, jag hoppas dock på att den kommer gå att få tag på snart. Först trodde jag att den inte hade nåt isbn, men sen såg jag streckkoden på insidan av pärmen. Så håll utkik!

Gullan sa...

Har nu köpt den på Pocketshop och läst den i helgen (går ännu inte att köpa via nätbokhandlarna, märkligt!). Gillar verkligen hans sätt att lägga in orealistiska saker i vardagen.

mads sa...

Pocket Shop är enda återförsäljaren i Europa i nuläget, så man får passa på medans det finns.

Ja, visst är han bra! Det fina är att han behandlar det skruvade som om det vore lika normalt som att hälla upp mjölk. Älskart.