måndag 4 april 2011

Skrivbordet.

Satt och skrev på förmiddagen idag. I vanliga fall brukar jag inte tänka på hur det ser ut på mitt skrivbord, men idag kollade jag ut genom fönstret och då halkade liksom blicken ner på skrivbordet.

Jag tänkte på DN Söndag, och avsnittet som heter Mitt skrivbord där de fotar av skrivbordsarbetande människors arbetsplatser. Fotbollstränare, mäklare, författare och så vidare.

Och det är ju verkligen vad fantastiskt tråkiga stajlade skrivbord folk har. Superstädade och med noga utvalda pryttlar lite lagom utslängda, fast inte på det plottriga viset utan mer för att visa vilken härligt spontan (men i huvudsak ordningssam) person man är.

Jaha, men vad säger då mitt skrivbord om mig?

Att jag gillar klockor (två digitala och tre analoga och en väckarklocka bakom pennstället). Och telefoner (en mobil, en urladdad sladdlös och en hamburgertelefon). Att jag lägger lappar lite varstans. Och gillar att sticka ner vykort i pennstället.

Påskägget som ligger bakom guldkatten har legat där sen förra året. Tänkte rimma undan det i julas men så kom jag på att det snart är påsk igen. Så det fick ligga kvar.

Joråsåatt. Mestadels ordningssam.

2 kommentarer:

Christina sa...

Rimma undan påskägget? Haha!
Din blogg äger för övrigt, alltid lika spännande/rolig att läsa!

mads sa...

Tackar och bockar! Frasen "rimma undan" är väldigt användbar. Det menas med att man städar fast utan att damma eller dammsuga, mer att ta väck det stora stökiga så att det, om man tittar snabbt och kisar med ögonen, inte ser så stökigt ut.

Bra skånskt uttyck!