onsdag 20 april 2011

Stickkoma.

Jisses vad kul det är att sticka på de där lettiska vantarna! Jag har stickat mudden på bägge och nästan ända upp till tummen på en av dem.

Eftersom jag inte vill hamna i den klassiska fällan:

- En vante är helt klar! Vad fin! Och nu ska jag sticka nummer två? Trååååkigt.

så då stickar jag bägge två samtidigt, en sektion i taget.

Tycker att det där mönstret gjorde sig himla bra i svartvittrött. De lettiska vantarna är väl annars kända för sina bjärta färger och knasiga färgmatchningar, men jag kände att innan jag börjar sticka på ett par orange vantar med rosa och ärtgröna flätor (fint!) så kör jag på en lite mer nedtonad färgskala.

Hoppas bara att vantarna inte blir för små för mina breda labbar. Att sticka med 2 mm strumpstickor kändes som en bra idé, men då kanske jag skulle ha lagt till en mönsterrapport.

Jaja. När jag kommer upp till tummen så lär jag märka om de är tajta. Och då har jag ju gjort en väldigt tidig julklapp. Win-win.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fina!!! Var har du hittat mönstret?
Kram
Mor

mads sa...

Tack! Jag hittade mönstrena i boken "Latvian mittens" av Lizbeth Upitis. Himla fin bok!

Kram!