onsdag 26 oktober 2011

Skånska höns.

I helgen tog jag en tur till Skåne. Där går hönsen ute och sprätter bland löven. De plirar lite när man försöker fotografera dem. Sen smyger de iväg.


Vissa platser gör sig extra bra i eftermiddagens höstljus. Det ser trevligt ut när gräset är grönt och sömnigt.


Ungarna bakade mycket smarrigt. Härligt för en kaffebrödshungrande mage som min. Här är lite cupcakes, eller koppkakor om man så föredrar. Jag hjälpte till att äta upp både dem och den saftiga sockerkakan. Mums.


Jag klappade trappkatten Bullen.


Såhär i backspegeln (höhö) kan man verkligen säga att det blev en trevlig resa med lite av varje.


Och du! Jag stickade en hel del på tåget. Förhoppningsvis blir det färdigt den här sidan nyår. Mest för att jag har stickat in årtalet i stickningen. Blir jobbigt att ändra.

- Hurra, jag är färdig! Nu får jag repa upp allt igen.

Inga kommentarer: