söndag 5 juni 2011

Hunger Games.

Jag har inte läst ut en bok på flera veckor. Allt har varit tråkigt och förutsägbart, ingen bok har fångat mig tillräckligt för att jag ska orka mig igenom den. Såhär har det känts:

- Meh.

Inte så himla muntert alltså. Tills jag läste Zandras blogginlägg och bestämde mig för att ge Hunger Games av Suzanne Collins en chans.
Vilken bok! Jag började igår förmiddag och läste ut den mitt i natten. Den är ju hur grym som helst. Och då menar jag både grym-bra och grym-grym i ordets rätta bemärkelse. Hunger Games utspelar sig i en dystopisk framtid med tevesända gladiatorspel, där staten slumpvis väljer ut tolv pojkar och tolv flickor som får kämpa till döds i en jättestor arena.


Japp. Hur bra som helst! Lägg till finmejslade karaktärer och välskrivet språk och du har Hunger Games i en liten ask. Nu måste jag springa till jobbet (trots att jag är ledig) och skaffa del två och tre också.

Och det bästa av allt: läslusten är tillbaka.

Inga kommentarer: