torsdag 30 juni 2011

Sven-Bertil Taube och bullseye.

Igår uppträdde Sven-Bertil Taube på Gröna Lund. Han är elegant. Kanske beror det på att han matchar sin mäktiga röst med skarfar i halsen. Och blazer. Här står han i turkos skjorta på Gröna Lunds stora scen.

Han hade gäster med på scen. Lill Lindfors sjöng Briggen Blue Bird så dramatiskt att publiken började gråta, och Håkan Hellström studsade runt i hängslen och sjöng Eldarevalsen.

Jag gillar Gröna Lund. Det är så trevligt att knata omkring och titta på folk och ta lotter och spela på hästarna (jag älskart!) och skjuta prick. Mitt pangande gick inte så bra till en början men sen jag fått bra skjuttips från killen i kassan så sköt jag inte mindre än två tiopoängare efter varandra. Titta, bildbevis:

Jag gick omkring resten av kvällen och var mallig över mina oanade talanger. Kanske ska jag ta jägarexamen? Eller kanske gå med i en skytteklubb bär jag kan briljera? Men det får vara ett ställe där man får sikta med vänsterögat, annars får det vara.

Sen tog åkte vi Djurgårdsfärjan i solnedgången. Det var en fin kväll.

Inga kommentarer: