fredag 10 juni 2011

Hon sade ja!

Jag gick igenom Gallerian i eftermiddags när jag plötsligt hörde ett väldigt jubel. En folkmassa stod och tittade på något, så jag ställde mig bredvid och kikade.

Det var ett frieri! En kille stod på knä och en tjej hade väldigt röda kinder och spänningen var olidig tills hon sade JA! Då jublade alla, stämsång utbröt och jag började gråta över de två främlingarnas lycka.

Ja alltså, de är främingar för mig, men jag förmodar att de kände varandra sedan innan. Och om killen och tjejen inte var bekanta sedan tidigare så lär de ha mycket att prata om under bröllopsmottagningen. Och det är ju inte fy skam.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha,ha,ha,ha Du får vara med om mycket.......Kunde du inte agera Präst, du har ju varit Kyrovaktmästare......!

Mor

mads sa...

Haha, ja det borde jag ha gjort! Gått fram och sagt:

"Ursäkta, vill ni ha två, fyra eller sex ljus på altaret?"

Kram!