söndag 19 juni 2011

Köttkylen.

Har varit så himla sugen på att prova hamburgarna på Jureskogs vis på AG. Om någon lägger så mycket kärlek i en burgare, då måste den vara god. Eller?

Sagt och gjort: begav oss till en orörd del av staden (Kungsholmen) för att gå vilse direkt (T Fridhemsplan) men utan att fråga den lokala befolkningen (kungsholmare) så lyckades vi hitta rätt.

Pilen hjälpte ju också till.

Vilken spännande entré! Det var lite som att hamna mitt i en av restaurangerna i American Psycho, sådär skönt åttiotalskonceptladdat med ingång från faret, kakelklädd spiraltrappa och en dörr där man inte riktigt vet om man hamnar i restaurangen eller i köket.

Det visade sig vara både och. Varsågod, här är det första man ser när man går in på AG: köttkylen.

Vilken fin idé. Jag är mycket positiv till att man får se hur köttet ser ut innan det hamnar på tallriken. Medvetenhet om produktionskedjan, helt enkelt. Och hur mycket jag än kollade så såg jag inga färdigfrysta hamburgare nånstans. Mycket bra.

Nej, jag tog inte bild på hamburgaren på Jureskogs vis. Jag åt upp den istället. Sjukt god. Den där köttsmaken, med den fina osten och brödet och alles! Ät den, för bövelen.

Mätta och glada kom vi ut från AG och gick direkt vilse igen. Eventuellt hamnade vi i Metropolis.
Men sen såg vi en vacker himmel och pekade på båten.

Det var en fin kväll.

Inga kommentarer: