torsdag 9 juni 2011

David Nicholls.

Idag var det releasekalas för pocketen En dag av David Nicholls. Jag läste faktiskt till slut ut och tyckte mycket om The Understudy, så jag var peppad. Det var en trevlig kväll. Många ansikten som man kände igen från datan. Och författaren själv verkade vara en trevlig prick.

Här sitter jag bredvid David Nicholls i min författarbesöksklänning:

Jag tycker det är fint när författaren bemödar sig om att stava rätt på ens namn. Med tanke på hur oerhört många namn de får stava till så är det kärt av dem att bry sig om mig, läsaren i mängden. För mitt namn är ju viktigt för mig. Såklart. Men jag hade förstått honom om han bara hade kluddat.

Lite klurigt är det dock om man har ett namn med väldigt många bokstäver som man ska försöka bokstavera på engelska. Men han plitade snällt ner mitt namn. Givetvis felstavat (jag skyller på min oförmåga att uttala vokaler när jag är nervös).

- Is it right? frågade han.
- Uhm... yes.
- Gosh, I did it all wrong, didn't I?

Inga kommentarer: