måndag 2 maj 2011

Bruce, Godzilla och Juanita Banana.

Stockholms bästa loppis är Myrorna i Ropsten. Jag hittar alltid roliga prylar där, och idag var inget undantag. Jag hittade den finaste turnétröjan nånsin, nämligen Bruce Springsteens Born in the U.S.A.

Episkt!

Inte nog med att jag har en kaxig jeansgump (ja, jag säger gump) på magen, ryggen är fylld av turnéplatser med så exotiska namn som Tallahassee, Murfreesboro och London. Jag ser framför mig hur jag sitter i soffan med starkt kaffe, lyssnar på Cover me (klicka för att lyssna!) och känner mig hur tuff som helst.

Jag sydde förresten färdigt gardinerna med Godzilla-motiv idag också. Det är ganska svårt att ta foto på tyg i motljus - damn you, sun! - men man får ett hum om motivet iallafall.

Episkt!

Och just ja, jag hittade ju den här fantastiska skivan på Myrorna också:

Vad fint att de kände sig tvungna att skriva Fun! längst ner. Som att man inte skulle haja det av det vansinniga omslaget. Eller att den är utgiven på Karate Records.


Det här är nog det knäppaste jag hört. Men jag måste säga att det var Fun! Och jag tror att Karate Records är det nya svarta. Kom ihåg var ni hörde det först.

2 kommentarer:

Astrid Wrangö sa...

omg det är nog bland det bisarraste jag har hört... värre än Nina Hagen när hon gör reggae.

mads sa...

Är det sant! Jisses. Det måste jag höra. Eller måste jag?