fredag 20 maj 2011

Kristaller och LCD-skärmar.

Idag vaknade jag som vore jag berusad. Snurrig och däckad och illamående. Mmm, fräscht. Jag var helt enkelt grymt åksjuk, trots att jag bara hade legat ner och snarkat i åtta timmar.

Stapplade till doktorn, gjorde några motoriska tester (det var roligt!), fick ligga ner på en brits och provocera fram illamående (det var mindre kul) och sen gick jag hem med min diagnos:

Kristaller susar omkring i örat och gör mig åksjuk. Fint. Jag tänker mig en liten LCD-skärm som blinkar ERROR ERROR inne i örat. Eller så ser kristallerna ut som de där kariesplupparna som studsar av tänderna i Extra-reklamen. Fast i örat dårå.

Hur gick det här till då? Har jag hoppat bungyjump? Dansat väldigt häftigt? Simmat under vatten i timtal? Vad är det som har provocerat fram detta anfall av yrsel, illamående och öronkristalldisco?

Det var kväll. Jag låg i sängen och läste Allers. Käken var stel, så jag stretchade den. Såhär lät det:

- [KNAK!] Oj, vad yr jag blev.

Ja, vad ska man säga. I'm living the dream.

Inga kommentarer: